søndag den 1. december 2013

1. December: * Risengrød *

Deeeeeeeet....eeeeeeeer.....RISENGRØD!

Ja...Så kom d. 1 December og julen skal startes med noget rigtig julet! Og her hører risengrød bare til. Jeg har ikke altid brudt mig om risengrød, men har efterhånden (efter at jeg mødte min risengrøds elskende kæreste) lært at holde af det. Jeg er dog lidt mere eksperimenterende med maden, så hvorfor ikke også med risengrøden?
Jeg har tidligere lavet en indlæg med "Fuldkorns grødris", og her kommer så resultatet af at bruge dem... 

Jeg synes det var godt! Det var ikke den klassiske, fløjelsbløde grød, men bestemt en mulighed. Og så mætter det!
I stedet for smør har jeg også brugt en klat "Æble smør" da jeg synes at en grød som denne godt kan bruge et friskt indslag.

Rigtig glædelig 1. December - og første advent!

Velbekomme!




Grov Risengrød - 8 ProPoints / port. 

Ingredienser
[5 portioner]

2,5 dl 
 "Fuldkorns grødris"
10 dl Skummetmælk 
Lidt salt

Følg opskriften der står på rispakken. Kog grøden på så lavt blus som mulig. Det tager lang tid, men så brænder den ikke så nemt på og bliver rigtig god. Server på den klassiske måde med kanelsukker og smørklat - eller prøv noget nyt (Se i "Tips og triks")

"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Brug noget æblemos i stedet for smør, eller "Æble smør"
* Drys kun med kanel, så sparer du ProPoints for sukkeret.
* Kom nogle rosiner, dadler, tørrede abrikoser eller lign. på istedet for sukker
* Lav hurtig en dessert ved at blande lidt vanilje i grøden og top med friske bær
* Hak lidt nødder og drys ovenpå



Ingen kommentarer:

Send en kommentar