lørdag den 30. november 2013

Jule "husmus"

Det er jo juletid nu, så derfor synes jeg det er lidt hyggeligt at jule med al min mad. (Jeg er en rigtig hyggenisse og elsker bare julen)
Så til aftensmaden i går lavede jeg en rødbedehummus! Den var bare SÅ flot og kunne få hver en grå ret til at lyse i fantastiske farver.

Jeg vil helt klart eksperimentere med andre hummuser i fremtiden.

Velbekomme!


Rødbedehummus  - 1 ProPoints / port. 

Ingredienser
[6 portioner]

1 dåse Kikærter

1 - 2 kogte Rødbeder
2 spsk Tahin
Lidt Citronsagt
2-3 spsk Spidskommen
2 fed Hvidløg
Salt

Kom det hele i en blender, men husk at gem lidt af væden fra kikærterne. Det bruger jeg i stedet for olie til at få den rigtige konsitens. Smag til med citronsaft, salt og spidskommen og hæld kikærtevæden i til den ønskede konsistens opnås.

Server til grøntsagsstænger, hjemmelavede pommesfrittes (evt. af rodfrugter), i en sandwich eller til en bid brød uden noget andet.


"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Kom lidt chili i for at få lidt mere bid
* Skift rødbeden ud med, ærter, græskar, spinat eller lign.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar