tirsdag den 5. november 2013

Morgenstund med figner i mund

Morgenmad er et vigtigt måltid og jeg har fundet ud af at jeg slet ikke fungerer resten af dagen hvis jeg ikke får lagt en ordenlig bund. 
Jeg har dog ikke altid lige nemt ved at spise morgenmad, så det skal virkelig være noget der tiltaler mig før jeg gider spise det....
Derfor har jeg lagt lidt mere fokus på min morgenmad, for at få nye idéer til en "gylden morgenstund".

I dag blev det derfor en portion grød med spænende topping. 
Grød behøver jo ikke bare at være grød...der er så meget godt man kan komme på som gør det spænende og lækkert.

Velbekomme!


Havregrød m. æbler og figner  - 8 ProPoints / port. 

Ingredienser
[1 portion]

1 dl Havregryn

1 dl Vand
1 dl Skummet mælk
Lidt salt
1 æble
3 tørrede figner

Kog havregrynene sammen med vandet og kom derefter mælken i. Kog det forsigtigt til den rigtige konsistens og kom salt i efter smag. Skær æblet og fignerne i mindre stykker og drys det over grøden når den er færdig.


"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Brug 2 dl vand i stedet for vand og mælk - på denne måde sparer man lidt ProPoints
* Brug andre frugter - mango eller frisk ananas tror jeg passer godt til

2 kommentarer:

  1. Du kunne også prøve
    1 dl havre gryn
    2 1/2 dl vand
    5 hakkede hassel nødder
    1 banan i skiver, lidt salt og kanel.
    Kog havre gryn med banan og saltet i 2 1/2 dl vand, når havre grødet har fået nok, hælder du det hele i en skål, drys kanel og de hakkede hassel nødder og så har du en mættende og lækker morgenmad til 5 propoint :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder rigtig godt..har prøvet med banan en gang (dog findes den ikke som indlæg på bloggen) men det kan være at det med at komme kanel på ville være lækkert! Tak for det gode tip! =)

      Slet