mandag den 11. november 2013

En rullekage

Jeg faldt over denne opskrift en dag og der blev min nysgerrighed efter nye ProPoints venlige opskrifter virkelig vækket. Det er jo kage... =)

Så jeg kastede mig ud i det her i weekenden og morede mig godt over at skulle afprøve noget nyt og hverken bruge mel eller sukker. Fantastisk!
Og flot blev den.

Velbekomme!




Roulade m. banan og blåbær  - 2 ProPoints / port. 

Ingredienser
[min. 10 portioner]

Ingredienser og opskrift kan findes på dette link: "Bananroulade med blåbær - Dronningemad"


Da jeg ikke har kreeret denne opskrift, vil jeg henvise til linket. Dog fik jeg muligvis fat i nogle mindre ark husblas og har derfor brugt 5 ark, istedet for de 3 som der står i opskriften.

"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Brug en anden yoghurt og kombiner med andre frugter eller bær
* Kom lidt kanel eller andre krydderier i "dejen" til rouladen for at få en anden smag
* Drys lidt hakkede nøder oven på rouladen ved servering, eller kom den indeni for lidt knas.
* Rouladen er perfekt til at lave dagen før man skal bruge den - spar tid og "tryl lige pludselig en roulade frem" ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar