torsdag den 7. november 2013

Frugtsky(r) til morgenmad

Som nævnt i et tidligere indlæg, så er jeg begyndt at satse lidt mere på min morgenmad. Så i dag skulle jeg prøvet noget nyt, som jeg har hørt fra andre skulle være rigtig lækkert...nemlig Skyr!

Det er i hvert fald ikke sidste gang jeg bruger det til morgenmad og jeg er allerede begyndt at få idéer om sjove ting man kan komme på, eller i min morgen Skyr.

Så få en "himmelsk" start om morgenen med Skyr.

Velbekomme!



Skyr med hindbær og mandler  - 5 ProPoints / port. 

Ingredienser
[1 portion]

2 dl Skyr (0,2 %)

1 dl Hindbær
10 Mandler

Mos hindbærene med en gaffel (hvis de er frosne så tø dem stille og roligt op). Gem evt. et par til at pynte lidt med. Hak mandlerne groft og kom dem, sammen med de mosede hindbær ovenpå din portion Skyr. Nyd det sammen med en god kop kaffe eller te.


"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Brug andre nødder istedet for mandler (Cashew, hasselnødder, valnødder eller lign.)
* Bland lidt vanilje i din Skyr for at få et andet twist (Brug evt. "Vanilje Twister")
* Brug Skyr lige som A38 eller andre surmælksprodukter (Med müsli eller cornflakes mm oven på)
* Mos en banan og bland i Skyren for at få det sødet en smule
* Eksperimenter med krydderier (Vanilje, kanel mm) kombineret med frisk eller tørret frugt)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar