onsdag den 20. november 2013

Tååååst

Jeg har længe gået og tænkt på at jeg gerne ville lave et indlæg med toast. For selv om man er Weight Watcher, så kan man jo stadig spise lige det man har lyst til! Og i går blev der endelig lavet toast til aftensmad.

Toast forbinder jeg egentlig med den eftermiddags snack jeg kunne lave efter skoletid, mens jeg lavede lektier. Med årene blev det til færre og færre toasts og det har sågar lykkedes mig at smide vores toast maskine ud!! (skandale! - men den var egentlig heller ikke for lækker længere).

For at lave det til et aftensmåltid, kunne spare på ProPointsene og stadig blive mæt, lavede jeg en lækker salat til.

Så frem med toasteren! Det her bliver ikke den sidste gang for mig.

Velbekomme!




Toast  - 8 ProPoints / port. 

Ingredienser
[1 portion]

2 skiver Grov toast brød

1 skive kalkun pålæg
2 skiver danbo ost (Her er der brugt en 45+)
Blandet salat (med æble, radiser og agurk)

Læg toasten sammen. Hvis man ikke har en toaster kan man lægge den i en stegepande med et låg på der presser ned på toasten. Vend den et par gange så osten smelter og brødet bliver sprødt.
Server med en god blandet salat til.


"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Brug en ost med mindre fedt i
* Kom andre slags kød i (Parma skinke, peperoni, kogt skinke mm)
* Lav en vegetar version
* Kom grøntsager i (tomater, fennikel i tynde skiver, squash mm)
* Brug krydderier i toasten - både friske og tørre
* Lav toast som mellemmåltid (man kan nøjes med en halv og så lidt grove grøntsager til)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar