onsdag den 13. november 2013

Den grove grød

Jeg arbejder meget med at finde "sunde alternativer" til den mad jeg laver i hverdagen. At skifte forskellige produkter ud for at gøre maden mere mættende, mere fedtfattig eller indholde flere grøntsager synes jeg er rigtig sjovt.
Men har der været noget jeg ikke har kunne ændre på (endnu) så har det været risengrød. Jeg har en mand der hjemme som elsker risengrød, men en menu der består af ris, mælk, sukker og smør er ikke lige det jeg synes er det nemmeste at planlægge ind i min Weight Watchers hverdag.

Men så fandt jeg disse ris i Kvickly. Fuldkorns grødris!

Jeg tror ikke at de kan erstatte en klassisk risengrød  men det er en mulighed for at gøre "hvid grød" lidt mere mættende (og mættende i længere tid), og på den måde synes jeg at det føles lidt sundere. 
Så jeg giver det et forsøg og udvider min horisont...for det skal da prøves ;)
(Der kommer et indlæg lidt senere hvor jeg bruger grynene til risengrød)

Velbekomme!



Fuldkorns risengryn  - 10 ProPoints / port. 

Ingredienser
[1 portion]

100 g Ris til Fuldkornsgrød


Der står opskrift på posen hvis man vil lave risengrød med disse ris.


"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Risene kan evt. bruges til risotto, med masser af grønt i

2 kommentarer:

  1. Uh, det lyder rigtig spændende! Jeg glæder mig til at høre om det lykkedes og om det smagte godt.

    Helen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helen! Der kommer et indlæg med det...så "stay tuned" ;)

      Hilsen "Frk. Schou"

      Slet