onsdag den 8. januar 2014

Namenam bønner

Jeg elsker Edamame bønner! så er det sagt...men ja...de er altså på så mange måder fantastiske. De kan bruges kolde, i en salat, i pastaretter, som almindelig ærter, som puré eller her...bare som de er, som en lille snack eller tapas indslag.

Jeg er gået "all in" for mættende dage (som i kan se på billedet er der nu et lille ikon for når retterne kan benyttes til mættende dage) og her kan jeg med god samvittighed snacke på mine namenam bønner.

Jeg kan varmt anbefale det! Måske noget at prøve her til weekenden? En nem forret hvor alle kan side og pille lidt bønner... mm!


Velbekomme!



Edamame bønner  - 3 ProPoints / port. 

Ingredienser
[1 portion]

100 g Edamame bønner (kun ærterne)


Kog lidt vand og hæld det over bønnerne (Man kan sagtens tage dem direkte fra frost). Lad dem blive gennem varmet og hæld derefter vandet fra. Sug/skrav/pil bønnerne ud af bælgene og nyd dem evt. med noget godt at drikke til.
Man kan også købe færdigbælgede bønner (på frost) til at bruge i salater mm.


"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Drys lidt flage salt over bønnerne. Det giver dejligt knas
* Brug bønnerne i andre retter - der er masser af muligheder, evt. denne "Jordbær/Edamame salat"
* Lav en chilisovs (tomat og chili) og hæld over bønnerne før de spises. Det giver et lækkert pift


Ingen kommentarer:

Send en kommentar