fredag den 10. januar 2014

Den mættende sky(r)


Jeg er totalt med på "Skyr" - dillen og jeg bruger det til rigtig mange ting. Som her - til morgenmad, en lidt mindre portion til eftermiddags snack, til dressinger, i bagværk mm. Jeg synes det er fantastisk. I sær da det mætter rigtig godt. Jeg tror aldrig jeg går tilbage til yoghurt. Her kan jeg også smagsætte min skyr med lige det jeg har lyst til!

Og så er det en del af de mættende dage!

Velbekomme!



Skyr m. vanilje og annanas  - 4 ProPoints / port. eller Mættende dag 

Ingredienser
[1 portion]

2 dl Skyr (0,2 %)

2 ringe frisk Annanas
5 Mandler
Lidt vanilje (Brug evt. denne "Vanilje Twister")

Skær annanasen i mindre stykker. Bland skyren med vaniljen og top med annanas og hakkede mandler.



"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Brug andre frugter! - blend dem evt. til en puré og bland med skyren.
* Rist nødderne før de hakkes og serveres. Det giver en lækker smag
* Lidt mynte til denne - og du har en lækker dessert!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar