fredag den 17. januar 2014

Banana ice

Jeg kan spise is året rundt...oftest er jeg mest til en lækker skål med chokolade is, men der er også noget fantastisk ved at få sin egen ispind!
Jeg har tidligere lavet is af frugt - "Ispinde af melon" og "Softice af banan", og det smager altså himmelsk. Det er utrolig hvor godt det kan bruges istedet for fløde is eller sodavands is.



Sidste weekenden prøvede jeg så denne version. Jeg er ret begejstret for lakrids, og denne kombination var himmelsk. De var i hvert fald endnu en god grund til altid at have modne bananer hjemme, klar til at komme i fryseren, eller allerede liggende i fryseren.

Velbekomme!


Banan ispinde - 0 ProPoints/port. el. "Mættende dag".

Ingredienser
[1 portion]

1 Banan

Lidt lakridspulver
2 ispinde

Del bananen midt over og stik en ispind i hver banan halvdel. Fugt bananen med en anelse vand, bare ved at stryge en finger over (Så klistrer lakrids pulveret bedre). Drys med lakridspulver i ønsket mængde (Jeg vil gerne ha rigtig meget over det hele). Læg banan ispindende i fryseren et par timer så de er godt frosne og kolde.



"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Hvis skyren skal sødes (evt. til en dessert, så brug Stevia eller lidt honning)
* Nødder er perfekt til dette for at give lidt knas
* Hak lidt mørk chokolade for at give det et ekstra twist og et glimt af luksus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar