onsdag den 15. januar 2014

Den bulgurske salat

Mig og manden i mit liv har lagt vores kost lidt om...mest kun aftensmåltiderne. 
Jeg ville gerne ha mere grønt (og måske vegetar retter) ind i vores dagligdag, jeg ville gerne bruge lidt mindre tid på at skulle lave mad, der skulle ikke altid være kød - kartofler OG grønt i hvert aftensmåltid og så får manden varm mad på arbejdet - så lidt lettere ville kunne gøre det om aftenen. 



Her kom de mættende dage som sendt fra himlen. For bulgur, kikærter og bønner mm er perfekte som basis for noget enkelt, hurtigt og sundt til om aftenen. 

Her er ET eksempel på hvad man kan lave. 
Hvis der SKAL kød til så passer denne ret perfekt til allt =) Jeg lavede en stor portion og tog resten til frokost dagen efter. *mums*

Velbekomme!




Bulgursalat med kikærter og peberfrugt  - 7 ProPoints/port. el. "Mættende dag".

Ingredienser
[4 portioner]

2 dl Bulgur (jeg har brugt grov bulgur)

1 dåse Kikærter
2 røde Peberfrugter
1 bdt Persille

1 tsk Chilisovs (den skal være lidt stært synes jeg)
1 spsk Oliven olie
½ tsk sukker
Limesaft

Kog bulguren og lad det dryppe af samt køle lidt af i en sigte. Snit peberfrugterne fint (i halv lange strimler, eller som du kan li´det). Hak persillen groft og bland det hele i en skål (Gem evt. lidt persille til pynt). 
Bland dressingen og smag efter hvor meget lime der skal i. Hæld dressingen over salaten og bland lidt. Pynt med persille og server det som det er, til kød eller med lidt naan brød eller lign.



"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Server salaten til kød, kylling fisk eller med et stykke naan brød til.
* Brug resterne til frokost
* Kom andre eller flere grøntsager i
* Lidt fetaost eller anden gedeost, oliven eller soltørret tomater ville være fantastisk i denne salat

Ingen kommentarer:

Send en kommentar