tirsdag den 11. juni 2013

En mættende dag

Som en del af WeightWatchers kan man benytte sig af en "mættende dag". Det går ud på at man spiser det man lyster af nogle bestemte fødevarer, (til man er behageligt mæt) uden at man tæller ProPoints for det. 
Det har efterhånden taget mig rigtig lang tid at få prøvet sådan en dag, både da jeg lige pludseligt skulle tænke om (ja...puuha va? *ler lidt af mig selv*) men også fordi, (og nu må jeg være helt ærlig) jeg måske har været lidt skeptisk til det....men det gør trods alt dagen mere fleksibel, på en anden måde end den ellers er.

Men i dag! (trommehvirvel)  skal jeg have en mættende dag, og jeg vil ligge det hele op i dette indlæg så i andre måske også får lyst til at prøve.

Ha en dejlig dag og 
Velbekomme!

Morgenmad

A38 - 0,1 % - en god sjat af det
1 æble i små tern
1 banan i skiver
Havregryn - sådan en god håndfuld eller to
1 kop kaffe

Mellemmåltid

1 nektarin - skåret i små både
1 skive fuldkorns rugbrød
1 banan (til rugbrødet)
1 glas vand med limeskiver i

Lidt frisk basilikum til kaninen... =)

Kaninen "Kurt" elsker lidt frisk basilikum





















Frokost

Rugbrød
Rygeost - 0,5 %
Kartofler fra igår
Agurk
1 æg
1 glas  vand med lime




Mellemmåltid

1 appelsin

Aftensmad - Kyllingesalat

Stegt kyllingefillet
    Radiser
Asparges
Peberfrugt
Blandet salat

Aftensnack

1 banan
1 kop the

2 kommentarer:

  1. Jeg kan lige kommentere på denne dag og sige at det gik rigtig godt!
    Det var meget rart bare at spise det jeg kunne, af det jeg nu havde lyst til...1 skive rugbrød her og lidt kylling der, uden at skulle veje, slå op, regne ud osv...kun kigge i det lille hæfte og så spise mig behageligt mæt. At jeg så igen opdagede at de fleste ting jeg spiser en normal dag, rent faktisk indgår i en "mættende dag" koncept - gjorde jo enlig bare hele principet i at følge det, meget nemmere. Kan varmt anbefale at prøve det, om ikke bare for en dag som jeg gjorde ;)

    SvarSlet
  2. Hejsa :) Jeg har et spg jeg håber du kan hjælpe med - Jeg har mistet det lille hæfte med mættende mad, men er det ikke det samme som står omme på nogle af de sidste sider i propoints hæftet?
    Mvh Sarah

    SvarSlet