torsdag den 31. oktober 2013

Sig OMELET!

Jeg har en gang hørt at jo flere farver man har i sin mad, desto flere vitaminer er der også. Men bortset fra det, så elsker jeg når min mad stråler som en regnbue (måske på nær blå og lilla farver...)

En omelet synes jeg er en rigtig god måde at få lavet en rigtig lækker frokost der bare gør en glad (hvilket jeg også har lavet før - "Æggekage på en ny måde"). Det er også noget jeg laver som "nød ret" når køleskabet er tomt, inspirationen er lagt på en hylde og maden enlig bare skal serveres NU. 


Velbekomme!





Omelet m. grønt  - 4 ProPoints / port. 

Ingredienser
[1 portion]

2 Æg

4 spsk vand
Champignon
Rød peberfrugt
Radiser
Kapers
Salt og peber
Frisk persille

Pisk æggene sammen med vandet, salt og peber. Del champignonerne i mindre stykker og kom dem ned i æggemassen. Steg omeletten i en "slip let pande" - på lav varme og læg et låg på så omeletten "bages" (Hvis stegepanden kan tåle at komme i ovnen kan dette også være en god mulighed for at få den færdigbagt, uden at brænde på). Skær i mens de resterende grøntsager i mindre stykker. Når omeletten er færdig lægges grøntsagerne på den ene halvdel og den foldes på midten.  


"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Kom lidt skinke, kylling eller skaldyr i omeletten
* Drys lidt revet ost eller gedeost over omeletten
* Kom pesto eller krydderurter i æggemassen for at få en spænende smag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar