onsdag den 17. juli 2013

Sommer kål

Kål kan også være dejligt om sommeren. Jeg bruger meget spidskål da det ikke er så "kålet" men minder mere om en grov salat. Jeg er i dag blevet inspireret af en af mine utallige kogebøger "Suveræn Sommer" - af Sonja Bock & Tina Scheftelowitz.
Jeg har bare udskiftet dressingen til en lidt nemmere version (og med færre ProPoints), mest da jeg ikke havde andet i køleskabet. Derudover har jeg smidt nogle oliven i, da det passede så godt til mine hakkebøffer jeg serverede til.

Velbekomme!





Sommer (spids)kål salat - 1 ProPoints / Port

(Opskrift på 2 portioner)

1/4 - ½ Spidskål
Et bundt radiser 
½ Agurk
12 oliven
1 dl A38 - 0,1 % (eller hvad du helst vil bruge - husk dog at omregne ProPoints evt.)
2 tsk sennep
2 spsk citron saft
Lidt salt og peber

Snit spidskålen meget fint, skær radiserne og agurk ud i små stykker (som du bedst kan li´det). Kom kål, agurk, radiser og oliven i en skål.
Rør dressingen sammen og hæld den over salaten.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar